Zarządzanie

Nie mam czasu wypić kawy, czyli o tym jak łatwo można zepsuć swój dzień.

Czas czytania: 3 minut

Nie mam czasu wypić ciepłej kawy to zdanie, które dzieli matki. Jedne oburzają się, że to nie prawda i jak bardzo trzeba być nieogarniętym aby nie mieć czasu nawet wypić kawy. Drugie z kolei odbijają piłeczkę i twierdzą, że dziecko dziecku nie równe i w ogóle to Ty się nie znasz! Czas to zasób, który ucieka i nie wraca. Bezpowrotnie tracimy każdą chwilę i od nas zależy czy będziemy z niej zadowoleni czy będziemy odczuwać stratę. Wieczny wyrzut? Ciągłe poczucie beznadziejności? Kiedy tracimy swój czas, odczuwamy złość.

Kilka lifehacków na lepsze wykorzystanie tego zasobu!

1 telefon to nie zawsze Twój przyjaciel

Jak często zerkasz na ekran telefonu bez sensu i bez powodu? A potem narzekasz, że nie masz na nic czasu. Policz w ciągu dnia. To tak zwany audyty wewnętrzny. Możesz to zapisać tradycyjnym sposobem na kartce lub użyć do tego aplikacji. Nie jest istotne jak to zrobisz, ważne aby wyciągnąć z tego wnioski.

Każda minuta poświęcona na bezsensowne patrzenie się w ekran lub przeglądanie rzeczy, które nic do Twojego życia nie wnoszą oznacza mniej ciepłych kaw. Mniej czasu dla siebie. Mniej czasu dla dziecka. Więcej wyrzutów sumienia. Czy na prawdę chcesz to kontynuować?

Ustal sobie godziny, porę dnia lub sytuację w której będziesz mogła pogapić się w telefon. Usprawni to Twój dzień, polepszy organizację i skłoni Cię do bardziej twórczych zadań!

2 Planuj kobieto planuj

I teraz jak nożyce na stole odezwą się głosy! Jak planować przy dziecku. Co za nzdury. Zwariowałaś. Mądra się znalazła 🙂 Ano po prostu. Da się. I wcale to nie jest takie trudne.

Pierwszy etap to określenie priorytetów (co jest ważne, co mniej a co można olać. I co można zlecić małżonkowi 😉

Drugi etap to hierarchia wartości czyli co kiedy zrobić. Bierzesz tutaj pod uwagę aktywność reszty rodziny oraz przeszkadzacze, czyli kiedy nie będziesz w stanie się aż tak skupić bo wiesz, że coś Cię rozproszy.

Etap trzeci to zasada 60:40. Planujesz tylko 60% swojego czasu. 40 zostawiasz na nieprzewidziane wydarzenia, sytuacje. Tak żebyś nie mogła powiedzieć że się nie da! Bo nie! Da się, tylko trzeba zrobić to z głową

3 Złota godzina

To najlepszy czas w fotografii. Wtedy można zrobić zdjęcia przy najpiękniejszym świetle, soczyste i idealne! Tak samo jest w życiu. Znajdź swoją złotą godzinę. Jeżeli jesteś sową może to być godzina kiedy wszyscy już śpią. Jeżeli jesteś skowronkiem to godzina zanim wszyscy wstaną. I nie gadaj, że się nie da. Bo się z tym nie zgodzę. Jeżeli rozplanujesz sobie wszystko tak jak trzeba to będziesz mieć godzinę dla siebie albo i dwie. Ja wstaję o 5 aby nacieszyć się ciszą, napisać coś do Was i wypić ciepłą kawę (choć tę kawę piję również bez problemu w ciągu dnia)

4 Zmień nastawienie

Nikomu nigdy nie pomogło zrzędzenie i powtarzanie nie da się. Jeśli Ty sama nie zaczniesz inaczej podchodzić do swojego życia to nic się nie uda. To Ty jesteś tutaj sterem. To dzięki Tobie lub przez Ciebie coś się uda lub spieprzy. Nikt nie może ponosić za to odpowiedzialności. Nie masz czasu podrapać się w tyłek. Zastanów się tak szczerze sama przed sobą dlaczego tak jest? Być może chcesz zrobić wszystko a tak się nie da. Może pół dnia spędzasz przyklejona do ekranu tv lub telefonu, spędzasz czas na czynnościach nie istotnych. Czy Twoje życie wypełnia radość i szczęście czy nerwy i wyrzuty sumienia? Zastanów się co możesz zrobić 🙂

5 Cheklista

Nic tak nie działa na nasz mózg jak lista i to lista z wykreślonymi hasłami. Miód na oczy. Człowiek czuje spełnienie. Przy okazji nie wykreślenia czujemy się źle. Wykorzystajmy to aby jeszcze efektywniej wykorzystywać nasz czas. Co nam daje? Oszczędność czasu i nerwów. Nie musimy wszystkiego pamiętać.

Róbmy ją z głową. Zbyt wiele zadań zniszczy cały proces. Zasada 60:40 oraz zasada planowania możliwego. Zaplanuj tylko tyle ile jesteś w stanie wykonać. Inaczej rzucisz listę w kąt!

A tu możesz poczytać o pożeraczach czasu http://kamciamamcia.pl/czy-wiesz-dlaczego-nie-masz-na-nic-czasu-ja-wiem-i-powiem/

Czy wy stosujecie jakieś swoje zasady pomagające oszczędzić czas?

Dajcie znać w komentarzach, jestem niezwykle ciekawa!

Jeżeli spodobał Ci się ten wpis to zapraszam Cię do odwiedzenia mojego profilu na facebooku i na instagramie. Będzie mi również bardzo miło jeśli pomożesz mi i udostępnisz ten wpis

Close

Fajny newsletter

Zapisz się do mojego newslettera a obiecuję wysyłać Ci tylko ważne wiadomości i tylko raz w tygodniu.  
Holler Box